Tävlingsprogram

Nedan visas våra kommande tävlingar, hämtade direkt från GIT. Om tävlingen har en öppen för anmälan går det även att anmäla sig till kommande tävlingar. Alla klubbens tävlingar är endast för medlemmar i Waxholms GK.

KM Match

Årets KM Match startade 4 juni. I herrklassen blev det 19 deltagare och i damklassen 6 deltagare.
HERRAR
Klubbmästare Tommie Hansson
2:a Daniel Löf
3:a Jens Sjödal och Simon Ljungberg (reservation för ev. placeringsmatch)
DAMER
Klubbmästare Emelie Eriksson
2:a Louise Körner
3:a Pernilla Herolf och Agneta Isaksson

Nedanstående resultat har rapporterats.
Placeringsmatch damer har utgått.
Tävlingsledare
Lennart Robertson
lerobgolf@gmail-com
070 7180502                                                                                                Uppdaterad 230912

KM Herrar 230912 KM Damer 230912 KM MATCH Info

13 seniorlag i olika seriespel

Nationella seriespelet

Elitlag - Herrar

Stockholmsseriens matchspel

12 st kategorilag

Har du frågor om dessa lag eller är intresserad av att spela för något av våra lag så kan du maila klubblag@waxholmsgolfklubb.se eller kontakta resp lagkapten

Lagkaptener

GOLFREGLER

LOKALA REGLER OCH TÄVLINGSVILLKOR 2022 FÖR WAXHOLMS GOLFKLUBB
Golf spelas enligt gällande Regler för Golfspel. Spel- och tävlingshandboken kapitel 1–3 samt följande
LOKALA REGLER OCH TILLFÄLLIGA LOKALA REGLER
Tillfälliga lokala regler finns anslagna på anslagstavlan vid entrén och på hemsidan. Därutöver gäller följande lokala regler för allt spel på klubben såvida inget annat anges i samband med en enskild tävling.
Waxholms GK, Lokala Regler 2023

De viktigaste ändringarna i Regler för golfspel 2023 >>>

TÄVLINGSVILLKOR
Tillfälliga villkor för en enskild tävling och anmälningsavgiften finns angivna på tävlingsinbjudan. Därutöver gäller följande villkor för alla tävlingar på klubben om inget annat bestämts för en enskild tävling.

Uppdaterad 2023-04-25

Tävlingsvillkor

Handicap

Ni som anser att ert handicap inte motsvarar er spelförmåga har möjlighet att vända er till Waxholms GKs handicapkommitté.

Världshandicapsystemet 2020
Sex handicapsystem har blivit ett WORLD HANDICAP SYSTEM  –
R&A USGA.
Detta gäller bland annat :
– Handicapgrupperna och spärren för höjning över hcp 36 är borttagna.
– Max exakt handicap är 54.
– Vid spel av flera ronder samma dag används samma handicap i ronderna.
– Slopetabellen går till 54,0
– Utländska ronder för att räknas måste registreras i Min Golf liksom tidigare.
– Ronder över 9-17 hål är också handicapgrundande.
Ditt exakta handicap är i fortsättningen snittet av de 8 bästa av de senaste 20 handicapresultaten.

Lennart Robertsson
Handicapansvarig
lerobgolf@gmail.com

Har du frågor/undringar om våra tävlingar, handicapsättning eller regler.

Maila på: tavling@waxholmsgolfklubb.se eller ring till Lennart "Brokan" Brokvist 0706 772 229