PGA professional - Waxholms GK

Hej där!

Mathias Zetterlund heter jag och är PGA-professional på Waxholms GK.Jag har klivit på de flesta grässtråna på vår anläggning då jag mer eller mindre är uppvuxen här. 20 år gammal år 2012 höll jag min första nybörjarkurs och sedan 2018 har jag varit golftränare på "min" golfklubb. Jag trivs oerhört bra här ute och ser fram emot att utveckla dig och din golf. Jag erbjuder kurser och privatlektioner för vem som helst och för dig som vill börja med golf så finns det alltid en möjlighet att låna utrustning.

Jag har tillgång till en GC Quad (slagradar) från foresight för att kunna se skillnader och förbättringar som sker över tid och efter varje golfslag, du kan läsa mer om den nedan. Vi har en mycket omtyckt juniorträning där alla är välkomna,  stora som små, nybörjare till elit. Ni bokar lektion genom mail till mzgolf@hotmail.com eller 0707706692. Jag ser fram emot att träffa dig på banan eller på rangen denna säsong.

Lektioner och lektionspaket

4*25 min
5*50 min
Boka Mathias Zetterlund

Kurser

Vi har ett stort och brett utbud med kurser för alla golfare. Allt från nybörjarkurser, elit, juniorträningar och seniordagar.

Vi möter alla golfare och tror på långsiktig och hållbar träning!

Vill du utveckla din golf till nya nivåer så tveka inte att höra av dig. Vi erbjuder även presentkort som passar perfekt till födelsedagar, studenten eller varför inte mors/farsdag?

Kurser

Lektioner

Privatlektion 25 min- 450 kr

Privatlektion 50 min- 900 kr

*100kr tillkommer för varje extraperson

Paketpriser

Lilla 4 x 25 min- 1550 kr

Stora 5 x 50 min 4000 kr

*100kr tillkommer för varje extraperson och pass.

Bokning

Mathias Zetterlund - 0707706692 / mzgolf@hotmail.com

GC Quad

"The words most trusted launch monitors" beskriver Foresight själva vår slagmonitor som. Vi använder oss av en GC quad året runt, inomhus som utomhus och får exakta värden på hur du använder din golfklubba vid varje enskilt golfslag. Vill du svinga snabbare? Träffa bollen oftare? Få bort eller lägga till en skruv? Vi hjälper dig att träna på just dina behov.

Läs mer om GC quad

Golflektion med Mathias

Youtubern och golfaren Johanna kommer på besök och vill få bort sin högerskruv i drivern. Där får hon övningar för att träna bort den. Sedan kommer råd kring wedgar, chipning och puttning. Tänk om fler tränade närspel, då tror jag att många fler handicap hade sänkts! Välkommen att kika på 33 minuter golflektion.

Golflektion med Mathias

Övningsområden

Waxholms golfklubb har fina träningsmöjligheter med bra kvalité på spelytorna.

Vi har tre stycken putt/chip-greener samt en övningsbana ovanför parkeringen.

Där kan du träna olika typer av järn- och wedgeslag från gräs men också slå långa slag mot rangen.