Presentation Pro

Mitt namn är Mathias Zetterlund och jag är PGA-professional på Waxholms golfklubb.

Jag är uppvuxen i Waxholm och bott här i hela mitt liv. Flera av er kanske känner igen mig, då jag i stora delar av min uppväxt haft Waxholms GK som mitt andra hem.

Jag är idag huvudtränare på Waxholms GK och är ansvarig för juniorträningen, seniorerna, eliten och kategorilagen.

Jag tror på långsiktighet, tydlighet och individuell träning så mycket som det bara går, även i mina gruppträningar riktar jag in mig på individen.

Jag har sedan 2014 gått olika utbildningar genom PGA of Swedens (HTU 18-21) regi.

Nu är ser jag framemot årets säsong och hoppas kunna hjälpa dig med dina mål inom golfen!

Följ gärna @mz.golf för mer info om min träningsverksamhet.

Mitt namn är Martin Wiklund och jag är tillbaka som en av tränarna på Waxholms GK. De senaste åren har jag varit tränare på både Roslagens GK och Arlandastads GK och gör återinträde på Waxholms GK, där allt började 2006.

Under åren har jag tränat och spelat golf i en hel del olika länder runt om i världen samt tävlat på olika nivåer, från PGA-distriktstävlingar till Sverige-touren (fd Minitouren).

Min tränarbakgrund är från Waxholms GK där jag hade förmånen att få jobba tillsammans med Maria Guslin under några år. Det var hon som fick mig att ta steget att utbilda mig till golftränare, något som jag tackar henne för.

År 2012 examinerades jag från PGA:s Högre Tränarutbildning och jag var under några års tid
styrelsemedlem i PGA Distrikt Stockholm där vi arbetade med utbildning och fortbildning av golftränare.

Det känns oerhört roligt, spännande och inspirerande att erbjudas möjligheten att komma tillbaka till klubben och att bli kollega med en tidigare juniorträningselev och god vän, Mathias Zetterlund.

Jag väntar på att få coacha dig till att uppnå dina mål, kanske just inom idrotten golf.