Lina & Mathias är redo!

Publicerat: 2024-03-24 - 12:00 - Skrivet av Mathias Zetterlund

Ett nytt franchisekoncept som Golfstar har tagit fram har skapat möjligheter och framtidsplaner för Golfstar Waxholms nya franchisetagare Lina Hansen och Mathias Zetterlund genom bolaget Archipelago golf AB. Lina har jobbat de senaste åren som ansvarig i klubbhuset och Mathias som är klubbens tränare har numera slagit ihop sig för att driva Waxholms GK framåt.

Förhandlingar, möten och mailkonversationer har avlöst varandra denna vinter men nu är vi äntligen i hamn och kan presentera avtalet som är skrivet på 5 år mellan Golfstar och Lina och Mathias. Franchiseavtalet innebär att duon ansvarar för restaurangen, shopen samt träningen på Waxholms GK.

"Vi är ruskigt taggade att få träffa medlemmarna igen efter en lång höst och vinter. Vi hoppas att vi lokala ö-bor kan få fart på klubbverkamheten samt behålla och utöka träningsmöjligheterna framöver" berättar Lina och Mathias.

Nedan kommer tanker och ideér för de olika ansvarsområdena:

Träning:

Mathias ansvarar som tidigare år för träningsverksamheten. Kurser, privatlektioner, resor och mycket fokus på juniorerna kommer det fortsatt att vara. Strategin är också att pusha personal som själva är duktiga på golf att gå PGA´s utbildningar för att få ännu fler tränare som kan jobba med främst juniorer och nybörjare om behovet skulle öka.

Shop:

Ett liknande utbud som tidigare från start men från och mer i år kommer vi sälja klubbor.  Vi har precis skrivit på ett samarbete med Cobra/Puma där vi kommer erbjuda försäljning av drives, spoons, hybrider, järnset samt putters, mer info om detta kommer löpande. Vi kommer erbjuda utprovning av klubbor och putters från mitten av april.

Restaurangen:

Vi kommer följa Golfstars franchisekoncept med bland annat pajer, lasagne, wraps och olika typer av matiga mackor att ta med på rundan. Men vi har också en ambition att utöka utbudet av olika typer av lätta rätter. Vi vill till exempel testa "Dagens soppa", våfflor med olika toppings med mera. Vi har även en idé om att satsa på lokala produkter. Var vi landar till slut vet vi inte i dagsläget men helt klart vill vi ha en restaurangdel som lever.
Ansökan om alkoholtillstånd är igång och är under process. Restaurangen är också mer eller mindre helt renoverad. Färgerna, möbleringen, baren och shopen är under vintern upprustad och redo att ta emot er golfare.

Som ni märker kommer ni se skillnad direkt men också över tid. 5 år är en lång tid och möjligheterna att utveckla Waxholms GK ännu mer är den stora förhoppningen.