Stor och populär juniorverksamhet

Publicerat: 2022-11-14 - 12:13 - Skrivet av Mathias Zetterlund

Under den gångna säsongen har vi haft 90 juniorer i träning och cirka 25 juniorer har tävlat på våra klubbtävlingar och varit ute på de olika tourerna från Mini tour till Teen tour, JMI, Norrortsligan, Lilla Stockholmsligan m fl.

Vi hade 40 juniorer på sommarlägret. Våra söndagstävlingar är en hjälp för yngre och nya spelare att komma ut och spela/tävla tillsammans under lättsamma former, och för att avdramatisera själva tävlingsmomentet.

Våra tränare Mathias Zetterlund och Martin Wiklund har hållit i träningarna och de har haft hjälp av våra äldre juniorer i några av grupperna och under lägret.

Vi inledde säsongen med ett träningsläger under påsklovet i Skåne/Degeberga för de äldre tävlingsjuniorerna och vi deltog också i Göteborgs cup med ett lag. Att åka på läger och cuper och att spela ihop främjar både gemenskap, utveckling och att få ha kul tillsammans! Det sporrar de yngre och utmanar de äldre juniorerna att vara goda förebilder och att visa tolerans. Att lära av varandra!

Vi har arrangerat 10 juniortävlingar under året; Teen cup, Lilla Stockholmsligan, Norrortsligan, JuniorKM, Junior Pro Am, ICA Resarö Diamond cup och Halloweengolf. (Vårslaget fick ställas in p.g.a att banan öppnade sent.) Vi har även arrangerat i Svenska- och Stockholms Golfförbunds regi en MiniTourtävling och en tävling med Teen tour First och Rookie tour.