Många ville tävla

Publicerat: 2022-05-08 - 17:25 - Skrivet av Mathias Zetterlund

När stora banan fortfarande är stängd och det är dags för tävling enligt schemat, vad gör man då? Jo, spelar på korthålsbanan. 64 medlemmar hade anmält sig till en lagtävling, en tvåmannascramble, denna första tävlingsdag för säsongen, lördagen den 7 maj.
Trots lite regnskurar och kyla, var det full fart på anläggningen. Förutom lagtävlingen, kunde man delta i en puttningstävling, byta/köpa/sälja begagnade golfprylar, få en fantastisk tallrik med små delikatesser från köket. Allt inramades av DJ-musik.
Tävlingen spelades över nio hål med kanonstart. Och det blev en spännande upplösning där förhandsfavoriterna, laget Bröderna Brothers, med klubbens ena tränare Martin Wiklund som spelade ihop brodern Erik, till slut knep andraplatsen. Segrade gjorde lag Daddaq med Oscar Malmsjö och Fredrik Wisborn. På tredje plats kom lag Buhre med Erik och Harry Buhre.
Som vanligt höll Lennart "Brokan" Brokvist i tävlingen med säker hand, denna gång med Lotta Backman som hjälpreda.Och som vanligt hade Brokan fixat ett välfyllt prisbord.
Att golf är en sport som förenar generationer, visar sig när man tittar i resultatlistan. Här spelade Monika Söderström, 91, i samma tävling som 9-åriga Alexis Bynélius.
Prispallen:
1. Lag Daddaq