Bogesundsrundan 2023 på Waxholms Golfklubb En tävling endast för medlemmar i Waxholms GK

Publicerat: 2023-06-11 - 19:48 - Skrivet av Mathias Zetterlund

Efter ett uppehåll sedan 2017 spelade vi i år återigen Bogesundsrundan 10 juni. Vi spelade slaggolf med SHCP i 3 handikapps klasser där spelarna fick möjlighet att välja Tee. 20 spelare i A-klassen och 38 spelare i B-klassen. C-klassen för spelare med hcp >36,1 lockade inga deltagare. Tidigare Bogesundsrundor har A-klassen spelat från Back-Tee. Så blir det 2024!

Banan är i mycket bra kondition med bl.a. bunkrar som äntligen fått den sand de kräver
Maximal tur med vädret som vanligt. Sol, värme och svaga vindar – återigen Kanon!
10 minuter efter att sista bollen förrättades prisutdelningen på en solig altan.

Prisbordet finansierades i vanlig ordning med 100 % av tävlingsavgifterna och ”bidrag”
från klubben till ett värde av > 12 000 kr. Totalt 13 priser! Varav 1 lottades ut.
Vi blandade med ”Finbollar”, presentkort på Dormy, lektion med Mathias, presentkort i Golfstarshopen och luncher på Restaurang Humlan.
Vandringspriset ”Rubanken” gick till spelaren med lägst Bruttoresultat.
4 priser i A-klassen och 7 priser i B-klassen
Bilden visar vinnartrion - A-klass, B-klass och Bruttoklass.

Resultat:
A-klassen
1.a Nicholas Bynelius 70 slag – Yngst i startfältet med 13 år!!
2.a Leif Vang Hansen 72 slag
3.a Robert Wretborg 73 slag
B-klassen
1.a Nicklas Nyden 67 slag
2.a Christer Gille 70 slag
3.a Kaj Rogner 70 slag - SHCP
Vinnare av Vandringspriset – ”Rubanken”
Leif Vang Hansen på brutto 78 slag
Övriga resultat kan du läsa på
Nästa tävling blir Semestergolfen lördag 15 juli – veckan efter SM H 40.
Singeltävling, poängbogey i Dam- och Herr- klass
Gå in på Min Golf och anmäl dig/er redan på måndag.

>100 anmälda till SM! För efteranmäla mailkontakt till tävlingsledare brokan-54@hotmail.com

Tack för ert deltagande hälsar Brokan och Lennart Robertsson.